Comenius večstransko šolsko partnerstvo
Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti, ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.
Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).
V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.
Vodja projektnega tima je Urška Repinc.
Comenius |
Sedmošolci v Škofji Loki
V torek, 28. 5. 2024, so sedmošolci na kulturnem dnevu spoznavali srednjeveško Škofjo Loko. Obiskali so grad, kjer so spoznali bogato kulturno in obrtno dediščino mesta in se sprehodili po mestu, ki še danes s svojo srednjeveško podobo spada med ena izmed najlepših slovenskih mest. Za konec pa so svoje ročne spretnosti preizkusili v rokodelskem centru DUO, kjer so z mokro tehniko polstenja izdelali kroglico. Dan v pisani Loki so zaključili na Cankarjevem trgu, kjer so se posladkali s sladoledom.
Lucija Markelj Jensko
Načrtujemo, izdelujemo, tekmujemo
V petek, 29. marca je v Kranju potekalo regijsko tekmovanje v konstruktorstvu in obdelavi gradiv. Tekmovanja potekajo v različnih kategorijah in se v grobem delijo na: gradnjo modelov iz tehničnih sestavljank (npr. lego technik), izdelavo izdelkov iz različnih gradiv in risanju načrtov z različnimi programi.
Iz naše šole se je tekmovanja udeležilo kar 12 tekmovalcev. Tekmovanja so se udeležili: Tevž Alič in Žiga Kocjanc v kategoriji kovine, Žiga Soklič in Liam Šurc v kategoriji umetne snovi in Lev Krkoč v kategoriji risanje s Qcad.
Bronasto priznanje so usvojili:
-Lara Arh in Nace Rožič v kategoriji gradnje modelov iz tehničnih sestavljank.
-Neža Ravnik in Karlina Dobravec v kategoriji papir.
-Bor Korošec v kategoriji 3D modeliranje.
Uvrstitev na državno tekmovanje in srebrno priznanje sta usvojila Nik Koren in Ožbej Vid Sodja v prestižni kategoriji obdelava lesa.
Vsem tekmovalcem iskrene čestitke.
Monika Zupanc, Anže Krek
Foto: Anže Krek, Katarina Dobravec
Mladih atletov se je vreme usmililo
V Radovljici, je v četrtek, 30. 5. 2024, potekalo regijsko prvenstvo osnovnih šol v atletiki. Nastopilo je 19 naših učenk in učencev, ki so se tja uvrstili z odličnimi nastopi na medobčinskem prvenstvu na Bledu.
Sreča spremlja hrabre in očitno smo bili dovolj hrabri, da se nas je vreme, kljub slabi vremenski napovedi, usmililo. Tako so imeli mladi atleti dokaj dobre pogoje za tekmovanje. Najboljši med našimi so bili Marcel Preželj, ki je bil drugi v teku na 60m, Gaber Jurkovič prav tako drugi v suvanju krogle, Erazem Rabič kot četrti v teku na 600m, prav tako četrta štafeta 4x100m (Preželj, Medja, Jurkovič, Langus), med deset pa so se v svojih disciplinah uvrstili še osmi Neža Habjan, Rok Cesar in Lucija Cvetek ter deseti Peter Langus, Neža Ravnik, Ožbej Sodja in druga štafeta 4x100m (Cvetek, Moolman, Sodja, Mencinger).
Vse rezultate si lahko ogledate na spletni strini Timinga Ljubljana. Vsem našim mladim športnikom iskreno čestitamo za odlične nastope in pripravljenost zastopati sebe in našo šolo. Marcelu Prežlju se je z devetim časom med slovenskimi osnovnošolci uspelo uvrstiti tudi na državno prvenstvo osnovnih šol, ki bo v sredo v Slovenski Bistrici.
Avtor besedila: Nejc Pogačnik
Avtorica fotografij: Maja Velički
Suhozidna gradnja
Na povabilo Turizma Bohinj smo se odločili sodelovati v projektu StoneRich/KamnitoBogastvo. Gre za projekt Mednarodne komisije za varstvo Alp (CIPRA), ki ozavešča o kulturni dediščini suhozidne gradnje ter njenem pomenu za spodbujanje biotske raznovrstnosti. V sklopu dejavnosti so bile v maju organizirane delavnice obnove suhega zidu med Staro Fužino in Studorjem ter predavanje o pomenu suhozidne gradnje (28. 5. 2024 v Bohinjski hiši), junija pa nas čaka še ekskurzija v Sežano v Živi muzej Krasa. Vodja projekta je Urška Smukavec, predstavnica Turizma Bohinj.
V ponedeljek in torek (13. in 14. 5.) smo se z učenci izbirnega predmeta Raziskovanje domačega kraja ter nadarjenimi in učenci, ki jih je tema pritegnila, odpravili na teren v bližino Stare Fužine. Tam sta nas že pričakali predstavnici Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije Saša Roškar in Javnega zavoda Triglavski narodni park Tina Komac. Predstavili sta nam zgodovino gradnje suhih zidov, njihov pomen in skrb za obnovo. Nato smo se lotili dela. Primož Novak, strokovnjak za obnovo suhih zidov, je učence opozoril na pazljivost pri dvigovanju kamenja, razložil, iz kakšnega kamenja – apnenca lahko gradimo zidove na našem območju ter bdel nad pravilno gradnjo. Učenci so se dobro znašli, pokazali svojo vztrajnost in skupaj uspeli obnoviti približno 20 metrov zidu.
Učenci, ki sodelujejo v eTwinning projektu “Geology is all around us/Geologija je povsod okrog nas” so svoje izkušnje zapisali tudi v Twinspace učilnici in tako učencem iz mariborske in dveh hrvaških šol predstavili možnosti uporabe apnenca v alpskem svetu.
Nataša Mrak
Foto: Urška Smukavec, Nataša Mrak, Lucija Markelj Jensko
V Škofjo Loko po pručke
V torek, 28. maja, so šestošolci obiskali Srednjo šolo za lesarstvo v Škofji Loki. Marsikdo od njih bo čez nekaj let obiskoval to šolo in se izšolal za poklic obdelovalca lesa, mizarja, tapetnika ali lesarskega tehnika. Učenci so z zanimanjem spremljali predstavitev različnih strojev za obdelavo lesa, ki jih v naši šolski delavnici nimamo. Poleg ogleda in predstavitve tehnologije so se učenci tudi sami preizkusili v izdelavi lesenih pručk. Pod strokovnim vodstvom učiteljev in dijakov srednje šole so izdelali pručke. Vsak učenec je imel priložnost uporabiti laser za graviranje, s katerim so v les vgravirali poljuben napis. Po končanem praktičnem delu so si učenci privoščili še sladoled v starem delu mesta.
Monika Zupanc