Comenius večstransko šolsko partnerstvo
Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti, ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.
Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).
V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.
Vodja projektnega tima je Urška Repinc.
Comenius |
Na obisku
Veslači ponovno uspešni na Brežiškem morju
Najbolj oddaljeno šolsko športno tekmovanje in hkrati za učence tudi najbolj privlačno, je bilo tudi tokrat šolsko državno prvenstvo v velikem kanuju in letos prvič tudi SUP-u. Že drugo leto zapored smo predzadnji četrtek v mesecu maju odpotovali proti Brežicam, kjer smo na tako imenovanem »Brežiškem morju« še enkrat več videli zanimive boje mladih veslačev iz vse Slovenije.
Seveda smo se tudi tokrat na tekmovanje dobro pripravili, saj smo trenirali na našem jezeru, opremo za trening pa so nam ponovno posodili v bohinjskem CŠOD-ju in PAC sportu, za kar smo jim še enkrat več izjemno hvaležni.
V Brežicah so bili najbolj uspešni mlajši učenci do 6. razreda, ki so bili razporejeni v dva čolna. Bohinj 2 Mlajši so postali šolski državni prvaki, Bohinj 1 Mlajši pa so na tretjem mestu popolnili oder za zmagovalce.
Zelo napeti boji so se odvijali v starejši kategoriji od 7. do 9. razreda, kjer smo imeli letos obilo smole. Bohinj 2 je namreč kar dvakrat izgubil zgolj za nekaj centimetrov, najprej v boju za finale, nato pa še v boju za tretje mesto. Žal so se morali tokrat zadovoljiti s četrtim mestom, kar pa je lep obet za prihodnje leto, saj bo večina posadke tvorila jedro udarnega čolna prihodnje leto. Bohinj 1 in Bohinj 3 so se prav tako uvrstili v izločilne boje osmih najboljših in na koncu zasedli mesta od sedmo in peto mesto.
Po tekmovanju kanuistov so se med seboj pomerili še veslači na SUP-ih. To tekmovanje je potekalo prvič in bilo zelo zanimivo. Naši učenci so bili zelo uspešni. Med mlajšimi dečki je bil Gaber Sodja Voršič drugi, Ožbej Režek pa tretji. Enaki mesti med starejšimi sta si priveslala Voranc Markič in Mark Tomšič. Med mlajšimi dekleti smo pobrali vsa prva mesta in sicer je zmagala Taša Sodja, druga je bila Viva Rozman in tretja Tjaša Remic, pri starejših dekletih pa je bila druga Neža Ravnik in tretja Tinkara Pertnač.
Preživeli smo še en lep dan ob reki Savi in se veselimo prihodnjega maja, ko bo na štartu zagotovo kar nekaj bohinjskih posadk. Vsem tekmovalcem iskreno čestitamo!
Posadke:
Bohinj 1 Mlajši: Tjaša Remic, Helena Rozman, Julija Valjavec, Genovefa Odar, Ana Gašperin, Zala Iskra, Taša Sodja
Bohinj 2 Mlajši: Neža Ravnik, Maja Grm, Tinkara Pertnač, Nika Tancar, Nace Rožič, Niki Jensterle, Ožbej Režek
Bohinj 1: Jakob Čemažar, Andrej Komar, Matija Stanovnik, Mark Tomšič, Jack Alfie Moolman, Ela Klešnik, Tinkara Smukavec
Bohinj 2: Eva Habjan, Manca Ravnik, Gabriel Selan, Voranc Markič, Tomaž Cvetek, Žan Mencinger, Anže Medja, Liam Šurc
Bohinj 3: Tevž Sodja, Marcel Preželj, Ožbej Soda, Nik Stare, Matevž Zupanc, Žiga Soklič, Tevž Alič, Matija Polanc
Nejc Pogačnik
Glagolica v Bohinju
V sklopu eTwinning projekta Igrajmo se glagoljicom, so učenci 6. b razreda spoznavali in raziskovali pisavo, ki je prisotna tudi na našem prostoru. Pri tem so naleteli na podatek, da imamo zapis v glagolici tudi v Bohinju. Napis oziroma grafit iz 15. stoletja se nahaja v Stari Fužini na zunanji freski cerkve sv. Pavla. Sestavljen je iz dveh delov in sicer GAŠPAR S’KRŠ(A)NA 1499 in ILIJA 1475. Nekaj učencev se je odpravilo v Staro Fužino in poiskalo grafit na cerkvi sv. Pavla.
Lucija Markelj Jensko
Zlato in srebrno priznanje na tekmovanju v znanju zgodovine
Zaključilo se je tekmovanje v znanju zgodovine. Tema letošnjega tekmovanja je bila Visoki in pozni srednji vek na Slovenskem. Tekmovalci so se spopadli z zahtevno literaturo in na šolskem tekmovanju dosegli tri bronasta priznanja. To so Voranc Markič iz 9. a ter Neža Habjan in Ahac Medja iz 9. b razreda. Neža in Ahac sta zbrala zadostno število točk za uvrstitev na državno tekmovanje, ki je potekalo v mesecu marcu na OŠ Gradec pri Litiji. Tudi tam sta uspešno reševala zahtevne naloge in si priborila lepa uspeha. Neža je dosegla srebrno, Ahac pa zlato priznanje v znanju zgodovine. Čestitke vsem tekmovalcem za dosežene uspehe z željo, da tudi naprej ohranijo in gojijo ljubezen do narodne zgodovine.
Lucija Markelj Jensko
Slika: Barbara Celjska in Sigismund Luksemburški (Slovenska zgodovina, Modrijan, Ljubljana 2016)
8. razred raziskuje
V petek, 17. 5. 2024, smo se z učenci 8. razreda odpravili v Ljubljano. Cilj naravoslovnega dneva je bil približati se svetu znanosti in raziskovanja, zato smo se odpravili v Reaktorski center v Dolu pri Ljubljani, ki deluje pod okriljem Inštituta Jožefa Stefana. Izredno zanimivemu predavanju o jedrski energiji in elektrarnah so sledili poskusi, pri katerih smo videli in slišali radioaktivne razpade, ki se dogajajo v zraku. Obisk centra smo zaključili v dvorani z interaktivnimi poskusi in simulacijami, kjer smo se lahko tudi sami preizkusili kot nadzorniki jedrske elektrarne.
Drugi del naravoslovnega dne so bile delavnice, ki smo jih izvedli ob reki Ljubljanici. Spoznavali smo nutrije in si jih v živo tudi ogledali. Obenem smo spoznavali tudi teme povezane z reko Ljubljanico, izsuševanjem barja, rečnim prometom in arheologijo.
Zadnji, najbolj zabavni del naravoslovnega dneva, smo preživeli v Hiši eksperimentov, kjer smo lahko vsak sam, z eksperimentiranjem, spoznavali zakonitosti narave.